متنوع

راهنماي خريد دسته گل عروسي

گل ها يكي از اجزاي مهم هر مراسم عروسي مي باشند و نقش مهمي در رنگارنگ كردن و خاطره انگيز كردن مراسم عروسي ايفا مي كنند. اما مهمترين تركيب گل هر عروسي، دسته گل عروس مناسب مي باشد و مي توان گفت هيچ تركيب گلي مهم تر ازدسته گل عروس وجود ندارد. به اين دليل توجه به انتخاب صحيح دسته گل عروسي مناسب كاري ضروري و مهم مي باشد بنابراين نوشتار راهنماي خريد دسته گل عروسي را مطالعه بفرماييد.

خدمات مجالس در تهران

انتخاب دسته گل عروسي مناسب

يك دسته گل عروس مناسب، كامل و بي نقص بخش مهمي از وسايل عروس خانم در مراسم ازدواج وي مي باشد. صرف نظر از سنت استفاده از آن، دسته گل عروس باعث مي شود كه تمركز بيننده ها بر زيبايي و وقار عروس خانم در مراسم عروسي بيشتر شود. چه مواردي در انتخاب دسته گل عروس بايد مورد توجه قرار بگيرد و چگونه دسته گل مراسم عروسي ما مي تواند كامل و بي نقص باشد؟

اولين نكته اي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه قبل از جستجو براي انتخاب دسته گل عروسي، لباس عروسي خود را انتخاب كرده باشيد. شكل نهايي و هر انتخابي كه براي دسته گل عروسي خود مي خواهيد انجام دهيد وابسته به رنگ، شكل، سبك و برش لباس عروس خانم مي باشد. پس هنگامي كه به گل فروشي مراجعه مي كنيد حتما عكسي از لباس عروسي خود داشته باشيد.

تشريفات مجالس در تهران

نكته بعدي توجه به اندازه و شكل دسته گل عروسي مناسب مي باشد. بايد توجه كنيد كه كه دسته گل عروس بايد در جهت برجسته كردن لباس عروس خانم عمل كند نه اينكه لباس عروس در سايه آن قرار گيرد.
تركيب رنگ مناسب كليد انتخاب هر گلي مي باشد و اين موضوع براي دسته گل عروسي نيز صادق مي باشد. با ما همراه باشيد تا در مقاله هاي بعدي با نحوه انتخاب رنگ هاي مناسب براي گل هاي دسته گل عروسي بيشتر آشنا شويد.

هنگامي كه صحبت از گل هاي طبيعي مي شود توجه به فصل ها اهميت پيدا مي كند. بسياري از گل ها در فصل هاي مشخصي از سال پروش پيدا مي كنند كه توجه به آن مي تواند ما را در انتخاب تركيب مناسبي از گل ها براي دسته گل عروسي كمك كند.
در نهايت توجه داشته باشيد كه دسته گل عروس يك جز كاملا شخصي از وسايل همراه عروس خانم ها است. پس ضروري است كه سليقه و سبك و نظر عروس خانم در همه قسمت هاي آن مورد توجه قرار گيرد. پس حرف ما به عروس خانم ها اين است: براي اين كار اگر گلي مورد علاقه شماست با گل فروش در ميان بگذاريد تا بتوانيد حتما آن را در دسته گل عروسي خود به كار ببنديد. همين عمل را هم مي توانيد در مورد گل هاي خاصي كه معاني خاصي در زندگي شما داشته اند و يا ميراث خانوادگي محسوب مي شوند، انجام داده و در دسته گل خود اعمال كنيد. به زبان مفهومي گل ها توجه كنيد و سعي كنيد كه دسته گل عروسي خود را با معنا بكنيد.

تشريفات عروسي در تهران


برچسب: بهترين تشريفات عروسي در تهران، تشريفات عروسي، تشريفات عروسي در تهران، خدمات عروسي، خدمات مجالس، خدمات مجالس در تهران، خدمات مجالس عروسي، خدمات مجالس عروسي در تهران، سالن عروسي تهران، عروسي، كترينك عروسي در تهران، كترينگ عروسي، مجالس، مجالس عروسي در تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۰۶:۰۳ توسط:مهسا جليليان موضوع:

راهنماي خريد دسته گل عروسي

گل ها يكي از اجزاي مهم هر مراسم عروسي مي باشند و نقش مهمي در رنگارنگ كردن و خاطره انگيز كردن مراسم عروسي ايفا مي كنند. اما مهمترين تركيب گل هر عروسي، دسته گل عروس مناسب مي باشد و مي توان گفت هيچ تركيب گلي مهم تر ازدسته گل عروس وجود ندارد. به اين دليل توجه به انتخاب صحيح دسته گل عروسي مناسب كاري ضروري و مهم مي باشد بنابراين نوشتار راهنماي خريد دسته گل عروسي را مطالعه بفرماييد.

خدمات مجالس در تهران

انتخاب دسته گل عروسي مناسب

يك دسته گل عروس مناسب، كامل و بي نقص بخش مهمي از وسايل عروس خانم در مراسم ازدواج وي مي باشد. صرف نظر از سنت استفاده از آن، دسته گل عروس باعث مي شود كه تمركز بيننده ها بر زيبايي و وقار عروس خانم در مراسم عروسي بيشتر شود. چه مواردي در انتخاب دسته گل عروس بايد مورد توجه قرار بگيرد و چگونه دسته گل مراسم عروسي ما مي تواند كامل و بي نقص باشد؟

اولين نكته اي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه قبل از جستجو براي انتخاب دسته گل عروسي، لباس عروسي خود را انتخاب كرده باشيد. شكل نهايي و هر انتخابي كه براي دسته گل عروسي خود مي خواهيد انجام دهيد وابسته به رنگ، شكل، سبك و برش لباس عروس خانم مي باشد. پس هنگامي كه به گل فروشي مراجعه مي كنيد حتما عكسي از لباس عروسي خود داشته باشيد.

تشريفات مجالس در تهران

نكته بعدي توجه به اندازه و شكل دسته گل عروسي مناسب مي باشد. بايد توجه كنيد كه كه دسته گل عروس بايد در جهت برجسته كردن لباس عروس خانم عمل كند نه اينكه لباس عروس در سايه آن قرار گيرد.
تركيب رنگ مناسب كليد انتخاب هر گلي مي باشد و اين موضوع براي دسته گل عروسي نيز صادق مي باشد. با ما همراه باشيد تا در مقاله هاي بعدي با نحوه انتخاب رنگ هاي مناسب براي گل هاي دسته گل عروسي بيشتر آشنا شويد.

هنگامي كه صحبت از گل هاي طبيعي مي شود توجه به فصل ها اهميت پيدا مي كند. بسياري از گل ها در فصل هاي مشخصي از سال پروش پيدا مي كنند كه توجه به آن مي تواند ما را در انتخاب تركيب مناسبي از گل ها براي دسته گل عروسي كمك كند.
در نهايت توجه داشته باشيد كه دسته گل عروس يك جز كاملا شخصي از وسايل همراه عروس خانم ها است. پس ضروري است كه سليقه و سبك و نظر عروس خانم در همه قسمت هاي آن مورد توجه قرار گيرد. پس حرف ما به عروس خانم ها اين است: براي اين كار اگر گلي مورد علاقه شماست با گل فروش در ميان بگذاريد تا بتوانيد حتما آن را در دسته گل عروسي خود به كار ببنديد. همين عمل را هم مي توانيد در مورد گل هاي خاصي كه معاني خاصي در زندگي شما داشته اند و يا ميراث خانوادگي محسوب مي شوند، انجام داده و در دسته گل خود اعمال كنيد. به زبان مفهومي گل ها توجه كنيد و سعي كنيد كه دسته گل عروسي خود را با معنا بكنيد.

تشريفات عروسي در تهران


برچسب: بهترين تشريفات عروسي در تهران، تشريفات عروسي، تشريفات عروسي در تهران، خدمات عروسي، خدمات مجالس، خدمات مجالس در تهران، خدمات مجالس عروسي، خدمات مجالس عروسي در تهران، سالن عروسي تهران، عروسي، كترينك عروسي در تهران، كترينگ عروسي، مجالس، مجالس عروسي در تهران،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۰۴:۳۷ توسط:مهسا جليليان موضوع:

پنج راه استفاده دوباره از لباس عروس

لباس عروسي جزو آن دسته از لباس‌هايي است كه همه ما ممكن است سال‌ها در فكر آن باشيم. احتمالا تا آنجاكه بشود لباس‌هاي مختلف را پرو مي‌كنيم تا آن لباسي را كه ما را در مهم‌ترين شب زندگي‌مان متفاوت مي‌سازد و در آن عالي خواهيم شد، پيدا كنيم. بر خلاف آن چيزي كه همه ما فكر مي‌كنيم لباس عروسي يك لباس يك بار مصرف نيست كه يك شب آن را بپوشيم و بعد ندانيم كه بايد با آن چه كار كنيم؟ در ادامه به شما چند راهكار مي‌دهيم كه بتوانيد دوباره از اين لباس به‌خصوص استفاده كنيد.

مي‌خواهيد نگه داريد؟ فقط در جعبه!

از آنجا كه براي خيلي از افراد جدايي از اين لباس سخت است، آن را نگاه مي‌دارند. اين كار ايده بدي نيست. چون به اين ترتيب مي‌توانند سال‌هاي بعد آن را بر تن دختر يا عروس خود كنند و لذت ببرند. اگر جزو اين دسته از افراد هستيد بايد بدانيد اين لباس را نمي‌توانيد در كنار ساير لباس‌هاي‌تان قرار دهيد. چون به مرور زمان زيبايي خود را از دست مي‌دهد. آن را بايد در يك جعبه به ابعاد و اندازه خودش بگذاريد.

خدمات مجالس در تهران

لباس‌تان را اجاره بدهيد

شايد كرايه دادن لباس زياد باب ميل‌تان نباشد. اما اين را در نظر بگيريد كه خانم‌هاي جوان زيادي هستند كه دوست دارند لباسي مانند لباس شما را در مراسم عروسي‌شان به تن كنند اما توانايي مالي خريد آن را ندارند و به لطف شما مي‌توانند آن را با هزينه‌اي كم تهيه كنند.
لباس‌تان را بفروشيد
اگر جزو خانم‌هاي كمتر احساساتي و بيشتر اقتصادي هستيد، فروختن لباس عروسي براي شما انتخاب مناسبي خواهد بود. البته اين كه كسي را پيدا كنيد كه هم اندامي مانند اندام شما و هم سليقه‌اي مانند سليقه شما داشته باشد كار آساني نخواهد بود. اما در هر حال امتحانش مجاني است.

تشريفات مجالس در تهران

تغيير سبك لباس

چه كسي گفته لباس عروسي را نمي‌شود در مراسم ديگري هم پوشيد؟ كافي است كه از يك خياط بخواهيد يك سري تغييرات در آن ايجاد كند. مثلاً كوتاهش كند يا برخي از زوائد آن را حذف كند و خلاصه آن را به صورت يك لباس شب زيبا در آورد.
با لباس خود خداحافظي كنيد!
شايد شما نيز دوست داشته باشيد كه در لباس عروسي خود، عكس‌هاي متفاوتي در مكان‌هاي متفاوتي بياندازيد. مثلاً زير برف، كنار دريا و غيره. اما ممكن است به اين ترتيب لباس‌تان خراب شود و به مراسم نرسد. اما بعد از مراسم اين نگراني ديگر وجود ندارد. مي‌توانيد آن را به تن كنيد و هرجا كه دوست داريد با آن عكس بياندازيد. البته اين را هم در نظر بگيريد كه ممكن است خراب شود و مجبور شويد با آن خداحافظي كنيد.

تشريفات عروسي در تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۳۲:۵۶ توسط:مهسا جليليان موضوع:

پنج راه استفاده دوباره از لباس عروس

لباس عروسي جزو آن دسته از لباس‌هايي است كه همه ما ممكن است سال‌ها در فكر آن باشيم. احتمالا تا آنجاكه بشود لباس‌هاي مختلف را پرو مي‌كنيم تا آن لباسي را كه ما را در مهم‌ترين شب زندگي‌مان متفاوت مي‌سازد و در آن عالي خواهيم شد، پيدا كنيم. بر خلاف آن چيزي كه همه ما فكر مي‌كنيم لباس عروسي يك لباس يك بار مصرف نيست كه يك شب آن را بپوشيم و بعد ندانيم كه بايد با آن چه كار كنيم؟ در ادامه به شما چند راهكار مي‌دهيم كه بتوانيد دوباره از اين لباس به‌خصوص استفاده كنيد.

مي‌خواهيد نگه داريد؟ فقط در جعبه!

از آنجا كه براي خيلي از افراد جدايي از اين لباس سخت است، آن را نگاه مي‌دارند. اين كار ايده بدي نيست. چون به اين ترتيب مي‌توانند سال‌هاي بعد آن را بر تن دختر يا عروس خود كنند و لذت ببرند. اگر جزو اين دسته از افراد هستيد بايد بدانيد اين لباس را نمي‌توانيد در كنار ساير لباس‌هاي‌تان قرار دهيد. چون به مرور زمان زيبايي خود را از دست مي‌دهد. آن را بايد در يك جعبه به ابعاد و اندازه خودش بگذاريد.

خدمات مجالس در تهران

لباس‌تان را اجاره بدهيد

شايد كرايه دادن لباس زياد باب ميل‌تان نباشد. اما اين را در نظر بگيريد كه خانم‌هاي جوان زيادي هستند كه دوست دارند لباسي مانند لباس شما را در مراسم عروسي‌شان به تن كنند اما توانايي مالي خريد آن را ندارند و به لطف شما مي‌توانند آن را با هزينه‌اي كم تهيه كنند.
لباس‌تان را بفروشيد
اگر جزو خانم‌هاي كمتر احساساتي و بيشتر اقتصادي هستيد، فروختن لباس عروسي براي شما انتخاب مناسبي خواهد بود. البته اين كه كسي را پيدا كنيد كه هم اندامي مانند اندام شما و هم سليقه‌اي مانند سليقه شما داشته باشد كار آساني نخواهد بود. اما در هر حال امتحانش مجاني است.

تشريفات مجالس در تهران

تغيير سبك لباس

چه كسي گفته لباس عروسي را نمي‌شود در مراسم ديگري هم پوشيد؟ كافي است كه از يك خياط بخواهيد يك سري تغييرات در آن ايجاد كند. مثلاً كوتاهش كند يا برخي از زوائد آن را حذف كند و خلاصه آن را به صورت يك لباس شب زيبا در آورد.
با لباس خود خداحافظي كنيد!
شايد شما نيز دوست داشته باشيد كه در لباس عروسي خود، عكس‌هاي متفاوتي در مكان‌هاي متفاوتي بياندازيد. مثلاً زير برف، كنار دريا و غيره. اما ممكن است به اين ترتيب لباس‌تان خراب شود و به مراسم نرسد. اما بعد از مراسم اين نگراني ديگر وجود ندارد. مي‌توانيد آن را به تن كنيد و هرجا كه دوست داريد با آن عكس بياندازيد. البته اين را هم در نظر بگيريد كه ممكن است خراب شود و مجبور شويد با آن خداحافظي كنيد.

تشريفات عروسي در تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۳:۳۰:۳۰ توسط:مهسا جليليان موضوع:

طراحي وب سايت شخصي، شركتي

طراطراحي سايت حرفه اي

 

به بهترين نحو ميزبان مخاطبان خود در اينترنت باشيد!
با در اختيار داشتن يك وب‌سايت مناسب مي‌توانيد در ابعاد وسيع‌تري با مشتريان خود در ارتباط باشيد و خدمات خود را به صورت ديجيتال نيز به آنها ارائه دهيد.

طراحي وب سايت شخصي

امروزه ديگر داشتن يك وب‌سايت خوب تبديل به يكي از لازمه‌هاي موفقيت شده است و مشتريان از شما انتظار دارند كه خدمات خود را به صورت ديجيتال نيز به آنها ارائه دهيم. اما كار مديريت يك وب‌سايت چندان ساده نيست. استوديو كارو با طراحي پنل مديريت جامعه تحت سيستم مديريت محتواي وردپرس، كه دقيقاً به همين منظور ساخته شده است و به شما اجازه مي‌دهد به راحتي وب‌سايت خود را تحت كنترل داشته باشيد. تيم ما نيز آماده است تا يك وب‌سايت زيبا و كاربردي را براي شما طراحي كند و آن را بروي اين سيستم بارگذاري نمايد.

 

 

هماهنگي با موتورهاي جستجو

 

هماهنگي با موتورهاي جستجو

تمامي استانداردهاي روز دنيا براي كسب رتبۀ خوب در موتورهاي جستجوگر لحاظ خواهد شد.

طراحي وب سايت شركتي

 

هماهنگي با تبلت و گوشي هوشمند

وب‌سايت شما در هر اندازۀ صفحه‌اي (مانيتور، گوشي، تبلت) به درستي نمايش داده خواهد شد.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۱۴:۵۹ توسط:مهسا جليليان موضوع:

چرا مزون لباس عروس؟

مبحث مزون لباس عروس يكي از مباحث ظريف جامانده در لابلاي ساير تداركات مراسم عروسي ميباشد. اما چطور شد كه لباس عروس از خياطي در خانه ها به سمت خانه هاي مد يا مزون، شيفت پيدا كرد و اين روزها اكثر عروس خانمها براي انتخاب لباس عروس راهي مزونها ميشوند؟

مزون لباس عروس از گذشته تاكنون

اگرچه اولين چرخ خياطي در ايران توسط مظفرالدين شاه از سفر فرنگ آورده شد اما سال‌ها طول كشيد تا اين اختراع جديد جاي دوخت و دوز به روش سنتي را گرفت و فراگير شد. تا قبل از آن خياطي حتي براي لباس عروس و لباسهاي مجلسي در خانه ها و به كمك نخ و سوزن و حداكثر به ياري زينت آلات محدود از قبيل مليله و منجوق آماده ميشد. اما حتي پس از آنكه شاه اين اختراع فرنگي را به همراه يك خياط قفقازي به تهران آورد تا لباس درباريان توسط آن دوخته شود باز هم مردم با اين باور كه پارچه با چرخ خياطي جويده مي شود و دوام آن كم مي‌شود، چندان اقبالي به آن نشان نميدادند اما سهولت و سرعت باعث شد چرخ خياطي جاي خود را در زندگي ايراني باز كند تا آنجا كه به يكي از وسايل منزل و اقلام جهيزيه دختران دم بخت تبديل شد.

خدمات مجالس در تهران

سپس كساني كه چرخ خياطي خريداري ميكردند زير نظر مربي آمريكايي دوره‌هاي آموزش خياطي با چرخ را ميگذراندند و بدين ترتيب، كم كم خياط خانه ها شروع به كار نمودند. اما هنوز روشهاي سنتي براي اندازه گيري و پرو لباس، رايج بود. چنانكه پارچه را روي اندام افراد قرار داده و فرم دلخواه را در مي‌آوردند، كوك و سنجاق زده و اقدام به دوخت مينمودند. يا برخي برحسب تجربه و بدون الگو, لباس را برش ميزدند كه نياز به چندين مرتبه پرو داشت. رفته رفته با پيشترفت علم و تجربه, متدهايي مانند متد گرلاوين، متد فرانسوي، متد ژاپن، متد متريك و متد مولر آلماني تدوين و بصورت كلاسيك, در كشورهاي مختلف رايج گرديد.

تشريفات مجالس در تهران

كم كم دانش خياطي از مرز تجربه گذشت و رگه هايي از روانشناسي، شخصيت شناسي، راحتي لباس، جلوه گري و زيبايي شناسي، مسايل اجتماعي، تغييرات خطوط اندام و بدن در مورد لباسهاي مجلسي و لباس عروس پيدا شد. برندهايي مانند شَنل در پايه ريزي صنعت مد در عرصه طراحي و دوخت لباس نقش بسيار اساسي را ايفا كردند و صنعت مزون لباس عروس را به راه انداختند. صاحبان مزون متوجه شدند كه لباس عروس بايد تنوع رنگ و طراحي هنرمندانه و زيبا داشته باشد و هماهنگ با شرايط محيط و باب روز باشد. پديد آمدن اين وجه در عرصه مزونهاي لباس عروس، امري تصادفي و خواستني نبود بلكه بر مبناي تفكرات و نيازهاي اقليمي، مادي و معنوي اقوام به وجود آمد، شكل گرفت و تحول يافت. بدين ترتيب، لباس عروس باستاني در قرون وسطي جاي خود را به ظاهري شكوهمند داد. در عهد رنسانس پر زرق و برق شد و صورتي تجملي پيدا كرد و سپس در عصر نوين شكلي نامشخص و رمز گونه به خود گرفت.

مزون لباس عروس امروزه، به علت بازار رقابتي داخلي و خارجي، تنوع بسيار زياد در طرحها و مدلهاي سالانه، محدوديت كمتر در طراحي و دوخت همزمان چندين دست از يك مدل لباس و وجود چند خياط و كمك خياط ماهر در كارگاههايشان كه به صرفه جويي در زمان مشتري كمك ميكند، استقبال بيشتري نسبت به خياطهاي خانگي دارند. بسياري از صاحبان مزون لباس عروس در دوره هاي مختلف آموزشي، ورك شاپها و نمايشگاههاي مد در داخل و خارج كشور شركت نموده و ايده كسب ميكنند. چيزي كه خياطهاي معمولي به علت حجم زياد كار و حركت انفرادي خود، كمتر قادر به انجام آن ميباشند.

تشريفات عروسي در تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۳۴:۲۶ توسط:مهسا جليليان موضوع:

چوب ترمووود بدون گره

چوب ترمووود بدون گره مخصوص سونا خشك و نما در بعضي مواقع در كف مي باشد.

چوب ترمووود بدون زدگي و گره بسيار نادر و كم ياب است.

چوب ترمووود بدون گره چوبي است كه هيچ گونه گره و زدگي ندارد و سالم ترين نوع و زيباترين نوع چوب است.

به علت نادر بودن و كميابي آن در بازار ايران بسيار گران بهاست و قيمت بالايي نسبت به ساير چوبهاي ترمووود هم نوع خودش دارد.

گره چوب ترمووود:

به اثر شاخه اي كه در تنه درخت ايجاد مي شود,گره چوب گفته مي شود.گره چوب دو نوع مي باشد.

1-گره زنده چوب:

گره زنده چوب به گرهي گفته مي شود كه چوب شاخه هنوز به ساقه درخت هيچ گونه وابستگي نداشته و رنگ آن از رنگ چوب تيره تر است و در چوب هاي درختان سوزني برگ نسبت به پهن برگها بيشتر ديده مي شود.

2-گره مرده چوب:

اين نوع گره در نتيجه قطع شاخه درخت يا خشك شدن آن درگذشته است كه طي چند سال درخت روي آن را مي پوشاند.

گره زنده نسبتآ مقاوم مي باشد اما گره هاي مرده ايجاد شده در چوب مقاومت چوب را پايين مي آورند.

ترمووود

گره در چوب:

يكي از عمده مشكلات چوب ترمووود گره موجود در آن مي باشد.

مقاومت هاي مربوط به گره در چوب بسته به محل آن و نوع گونه درختي چوب متفاوت است.

بافت گره ها جدا از خود چوب است و به همين دليل در هنگام بارگيري و حمل و نقل احتمال خارج شدن آنها از چوب بسيار زياد است.

البته گروهي از مصرف كنندگان اين گره ها را به عنوان بخشي از زيبايي چوب مي پسندند اما واقعيت اين است كه گره در چوب نشان دهنده نوعي عيب مي باشد.

تا ميزان مرغوبيت و گريد چوب ترمووود بالاتر رود از تعداد گره هاي روي چوب ترمووود كاسته مي شود.

محل گره در چوب ترمووود:

اگر مكان گره در چوب ترمووود براي استفاده به عنوان كف پوش و پاركت باشد همراه با گره هاي مرده و بزرگ ممكن است بعد از مدت زماني نه چندان زياد گره از جاي خود خارج شود,زيرا الياف موجود در گره از الياف خود چوب جدا مي باشد چون سطح مقطع چوب ترمووود پايين مي آيد و باعث شكسته شدن چوب ترمووود از آن ناحيه مي گردد.

گره در چوب سوزني برگ و پهن برگ:

مقاومت گره در سخت چوب ها و نرم چوب ها متفاوت است.

گره چوب در پهن برگ ها بسيار كمتر از سوزني برگ ها ايجاد مشكل مي نمايد.

زيرا پهن برگ ها داراي مقاومت كافي براي استفاده خصوصآ در كف مي باشد.

البته ميزان بزرگي و كوچكي گره هم تعيين كننده مي باشد.

به اين معنا كه تا گره بر روي چوب ترمووود كوچكتر باشد مقاومت چوب بالاتر خواهد رفت.

در سوزني برگ ها به علت وجود شاخه هاي فراوان گره در آن بيشتر به چشم مي آيد.

در سوزني برگ ها محل مورد مصرف بسيار هميت ويژه اي دارد چون اين نوع چوب ها(نرم چوب ها يا سوزني برگ ها) به خودي خود مقاومت پايين تري نسبت به سخت چوب ها(پهن برگ ها) دارند در نتيجه محل به كارگيري آنها بايد بر اساس بزرگي و كوچكي گره و نيز ميزان فشار وارد شده بر آن تعيين شود.

شركت بست چوب

چوب ترمووود بدون گره را به قيمت معمول چوبهاي ديگر در بازار به مصرف كنندگان عزيز ارايه ميدهد.

البته شايان ذكر است كه, اين محصول به شكل جداگانه توليد نمي شد بلكه به شكل اتفاقي همراه با ترمووود هاي ديگر مي باشد كه شركت ها آن شاخه ها را جدا مي كنند و با قيمت بالاتري به فروش مي رسانند.

ليكن هم اكنون شركت ترمووود بست چوب از شركت هاي معتبر اقدام به وارد كردن نمونه منحصر بفردي از آن نموده است كه در شرايط كاملآ كنترل شده و در شرايط خاص و بصورت پرورشي رشد يافته اند و در نتيجه كاملآ بدون گره هستند.

اين اقدام براي اولين بار توسط شركت ترمووود SWM انجام شده است و توسط ترمووود بست چوب به ايران وارد و عرضه شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۴۰:۰۳ توسط:مهسا جليليان موضوع:

موسيقي شعر سعدي

چندان كه به موسيقي شعر سعدي و مضمون پرداخته شده مي نگريم ، تنيدگي ظريف و حريري جان و تن سخن را بي تار و پود مي بينيم كه كس را ياراي گسيختن شان نخواهد بود . اين برآيند هنر و زبان يگانه و انحصاري سعدي است .

«زيبا اوست»

موسيقي چندصدايي شعر سعدي

برآيند واكاوي و تحليل يك بيت

ما با توايم و با تو نه ايم اينت بوالعجب
درحلقه ايم با تو و چون حلقه بر دريم

اين بيت برچيده از غزلي ارجمند از سعدي است با اين آغازه :

بگذار تا مقابل روي تو بگذريم
دزديده در شمايل خوب تو بنگريم

وزن عروضي غزل را «بحر مضارع مثمن اخرب مكفوف محذوف» مي شناسيم كه بر بنياد اركان افاعيلي «مفعول فاعلات مفاعيل فاعلن» و برابر با اركان تنانيني «تن تن تنن تنن تننن تن تنن تنن» پردازش شده است .
به روشني مي توان تلاطم و و سرگشتگي خيزاب ها رااز هجاهنگي سازمان يافته ي هجا ها و گونه ي چيدمان شان دريافت كه موسيقي ديناميكي غزل را پديد آورده اند . با نگاه به فراز و فرود و چرخش و گردش ، لنگيدن و گه تند و گاهي خسته پيمودن آهنگ مي توان به حال پريشان و درد دورافتادگي و بي تابي و شوق ديدار در درون شاعر پي برد . در ميان 14901 بيت اشعار سعدي 1192 بيت در اين وزن پرداخته شده كه مضمون و لحن بيشينه ي اين ابيات كه 8% از سروده هاي سعدي را در بر مي گيرند ، گونه اي گفتگوي از سر درد و ارادت و شوق با معشوق است كه سعدي با دل خويش واگويه مي كند اما در آينه ي دل معشوق را مي بيند و مي خواند . چند بيت براي نمونه از همين وزن گزيده شده تا لهجه ي مشترك ابيات نموده شود :

آموزشگاه موسيقي

كارم چو زلف يار پريشان و درهمست
پشتم به سان ابروي دلدار پرخمست

درديست درد عشق كه هيچش طبيب نيست
گر دردمند عشق بنالد غريب نيست

عاشق ز سوز درد تو فرياد درنهاد
مؤمن ز دست عشق تو زنار برگرفت

هر لحظه در برم دل از انديشه خون شود
تا منتهاي كار من از عشق چون شود
دل برقرار نيست كه گويم نصيحتي
از راه عقل و معرفتش رهنمون شود

از در درآمدي و من از خود به درشدم
گويي كز اين جهان به جهان دگر شدم
گوشم به راه تا كه خبر مي‌دهد ز دوست
صاحب خبر بيامد و من بي‌خبر شدم

رفتي و صدهزار دلت دست در ركيب
اي جان اهل دل كه تواند ز جان شكيب؟
گويي كه احتمال كند مدتي فراق
آن را كه يك نفس نبود طاقت عتيب...

چندان كه به موسيقي شعر سعدي و مضمون پرداخته شده مي نگريم ، تنيدگي ظريف و حريري جان و تن سخن را بي تار و پود مي بينيم كه كس را ياراي گسيختن شان نخواهد بود . اين برآيند هنر و زبان يگانه و انحصاري سعدي است . سخن سعدي در عين رواني ، شيريني ، خوش آهنگي ، دلپسندي و سادگي اما سرشار از كشاكش و داد و ستد و تراكنش الفاظ و معاني است و به پندار اين كمينه اين ويژگي منحصر به فرد سعدي است كه تا امروز هيچ سخنوري نتوانسته است سخن سعدي را رمزگشايي كند و زبان سعدي را فراگيرد حال آنكه گويي همه چيز در دسترس است و هرگز چنين نيست ... از در درآمدي و من از خود بدر شدم ... اگر ايماژ دست داده از اين مصراع را نگاه كنيم يك اتفاق انفجارگونه مي بينيم كه در لحظه ي ديدار رخ ميدهد سراسر پراز هيجان ، دستپاچگي ، خنده ، اشك ، گريه ، شكر ، چرخش ، احترام ، جست و خيز ، عذر و پوزش ، زبان بندآمدن و درماندگي از اين كه در اين كنونه چه بايد كرد كه شايسته ي حضور يار باشد اما هيچ چيز درخور يافت نخواهد شد ... از تكواژ «در» سه بار به سه معنا بهره گيري شده است كه هم در موسيقي دروني اين مصراع نقش بنيادين دارد و هم در موسيقي ديناميكي به زيبايي نمود دستپاچگي و درماندگي است . همخوان «د»كه يك همخوان بستواج يا انسدادي واكبر است در نمود يك بستگي است كه زماني كه همخوان واكبر و لرزشي «ر» به آن بپيوندد گويي به يك باره آن بستگي پاره مي شود و هرآنچه در درونه داشته با كشش لرزه هاي «رررررر» بيرون مي ريزد و تهي مي شود .

كلاس آموزش آواز

سامانه ي ژرفابخشي سخن

سامانه ي ژرفابخشي به شعر مرام و بايسته هايي دارد شايسته ي احترام . ارجمندترين بايسته آن است كه روند و مكانيزم سامانه را بشناسيم و بپذيريم كه اين تنها گزينه ي در دسترس ماست و در شانه ي راه نرانيم كه اگر چنين رانديم گمان مي كنيم رسيده ايم اما رسيدن مان بي پروانه است و تنها خودمان بر درستي آن پاي مي فشاريم ... ژرفابخشي يعني از حس به فراحس رسيدن ! ... شايد اين كوتاه ترين تعريف براي ژرفابخشي باشد و هر شاعري كه اين راه را برگزيند و بشناسد مي توان برنام شاعر را به ايشان داد . اينكه شاعر نمي خواهد از حلقه جدا باشد فقط خواست ايشان است اما به گونه ي سازماني و بنيادين همه ي ما از حلقه جداييم ! شمار ارجمندي كه ايشان را دلمرام و عارف مي شناسيم درون حلقه مي شوند اما اين درحلقه بودنشان تنها در عالم معناست و تا هنگامي كه در اندام خاكي زندگي مي كنند در چنبر بودنشان نمودي ندارد و بهترين و گزيده ترين شوند نيز ناديدني بودن خداوند است ... و شگفتي و بوالعجب گفتن سعدي نيز به همين شوند است : ما كه در حلقه ي دوستان تو هستيم اما چرا بيرون از حلقه ايم ؟! البته بايد گفت كه سعدي هنگامي كه مي گويد : ... «چون حلقه بر دريم» اين جمله را به گونه اي معماري كرده است كه چندين مانا مي توان براي آن پنداشت و همه هم تندرست هستند ... يك مانا چنين است كه : ما در حلقه ي عاشقان و دوست داران توايم و عاشقي مان بر همگان آشكاراست كه اين آشكاري در «حلقه بر در كوبيدن» نهفته است همچون «تشت از بام افتادن» ، «طبل كوبيدن» و «زنگ يا كوس به صدا درآوردن» همه كنايه از خبررساني همگاني است ... دوم مانا چنين است كه : بيرون بودن از حلقه را سعدي با يك نمود عيني و حسي بيان مي كند و حلقه ي نخست(در حلقه ايم باتو) را در نمود يك خانه مي پندارد و خود را حلقه ي دق الباب مي داند كه بيرون از خانه به دروازه آويزان است ... چندان كه حلقه ي دراويش نيز يكي از گزينه هاي تاويلي اين بيت است كه قرينه هايي چون حلقه بر در آن را مي پرورند و اين كمينه نيز از آويزان شدن به دروازه سخن گفتم سزاتر مي بينم كه اين پيوند را اين گونه بنمايم كه : ما از واژه ي «دراويش» براي جمع بستن «درويش» بهره مي گيريم كه تندرست نيست چراكه درويش يك واژه ي پارسي ست و نمي تواند بر پايه ي جمع مكسر تازي جمع بسته شود و جمع آن «درويشان» يا «درويش ها» تندرست است . اما بايد دانست كه «دراويش» گونه ي نخستين و اصلي واژه ي درويش است كه در پي پوست اندازي هاي زبان در دوره هاي گوناگون به گونه ي امروزي درآمده است و اين ويژگي پويايي و در مسير تكامل بودن زبان پارسي است . درويش از دراويش گرفته شده و دراويش در اصل «درآويز» يا «درآويژ» به معناي كسي كه براي گدايي به درب خانه ها آويزان مي شده است ... همچنين برخي از اهل نظر «دريوزه» را نيز بي پيوند با اين نام نمي دانند و اين نگاه نيز شوندي بر نادرستي در آن ديده نمي شود ...

كلاس آموزش آواز كلاسيك

برجسته هاي شايسته ي كرنش در سامانه ي موسيقي اين بيت

چنان كه مي دانيم ريتم رهاورد تكرار ترازمند است . در موسيقي ريتم به شوند تكرار ترازمند نواخت ها با كمابيشي توان سازمان يافته ي همسان پديد مي آيد . در معماري ريتم به شوند تكرار ترازمند شيوه ي چيدمان عناصر سازه دست مي دهد . در شعر نيز تكرار ترازمند اركان با نواختي ترازمند موسيقي ديناميكي شعر را سامان مي دهد كه زير نام وزن عروضي شناخته مي شود . اما گاهي در يك شعر افزون بر تكرار ترازمند اركان ، شاعر برخي واژگان يا تكواژها را نيز هنرمندانه تكرار مي كند كه زيبايي و آهنگ ويژه اي به موسيقي شعر مي بخشد . گاهي تكرار براي تاكيد است كه در غزليات شورانگيز مولانا از اين دست تكرار فراوان يافت مي شود و موسيقي شعر ايشان را فرازشي دلپسند داده است . اي عاشقان اي عاشقان امروز ماييم و شما ... گاهي تكرار بر پايه ي تغيير در معناي واژه است كه پديد آورنده ي جناس تام است و از صناعات بديع و بلاغت سخن است . اين گونه ي تكرار هم موسيقي ديناميكي و هم موسيقي دروني شعر را فرازنده مي كند . بهرام كه گور گرفتي همه عمر / ديدي كه چگونه گور بهرام گرفت ...
گونه اي ديگر از تكرار آن است كه شاعر براي ايجاد گونه اي ايجاز در به كارگيري واژگان كه امروز آن را با نام اقتصاد واژگان مي شناسيم مي كوشد از كمترين واژگان بيشترين گستره ي معنايي را پديد آورد مانند اين نمونه از مولانا : آن يكي شير است اندر باديه / آن يكي شير است اندر باديه ... آن يكي شيراست كآدم مي خورد / آن يكي شير است كآدم مي خورد ...مصراع اول باديه يعني بيابان / مصراع دوم باديه يعني ظرف شير / در مصراع سوم شيريست كه آدم را مي خورد / در مصراع چهارم شيريست كه آدم آن را مي خورد ... و يا نمونه اي از حافظ : گويي بدهم كامت و جانت بستانم / ترسم ندهي كامم و جانم بستاني ...
سعدي در اين بيت از كم ترين واژگان گسترده ترين معاني را آفريده است و در اين آفرينش از واژگاني بهره گرفته است كه رساناي چندين معنا مي باشند تا بدين آيين راه برداشت هاي هرمنوتيك را بر كسي نبندد و افزون برآن اقتصاد واژگان را مديريت ويژه كرده به گونه اي كه گويي بر صفحه ي شطرنج مهره ها را جا به جا مي كند و درخلوت واژگان فتنه اي برانگيخته است كه كشاكش و جدال خانوادگي با كنتراست بالايي در آن نمود دارد .
ما با توايم و با تو نه ايم اينت بوالعجب / در حلقه ايم با تو و چون حلقه بر دريم
وزن بيت چنانكه در آغاز نيز گفته شده سامانه ي «مضارع مثمن مخبون مكفوف محذوف » است كه هر مصراع داراي 14 هجا مي باشد و بيت داراي 28 هجاست .
«با» 3 بار / «تو» 3 بار / «ايم» 4 بار / «در» 2 بار / «حل 2 ــ قه 2» = 16 هجاي تكراري در برابر 12 هجاي بي تكرار مي بينيم كه موسيقي ويژه اي به بيت داده اند .
واكه ي بلند «ي» 5 بار / همخوان بي واك «ت» 4 بار / واكه ي «و» 6 بار / همخوان واكبر «ب» 6 بار/ واكه ي بلند «آ» 4 بار / همخوان خيشومي «م» 5 بار/ همخوان واكبر «ر» 3بار / همخوان خيشومي «ن» 3بار در سازمان بيت ديده مي شوند كه با نگاه به شنيده شدن اين همخوان و واكه ها با بسامد پديدآمده جلوه ي شايسته اي به موسيقي داده است و از آنها مي توان زير نام وجود وجوه مشترك و خويشاوندي نزديك نام برد .
چيدمان هوشمندانه ي همخوان هاي بي واك «ت» و «ح» با بسامد تقريبن ترازمند موجب شده است تا در 6 برش از بيت ، تارآواها غيرفعال شوند و صدايي شنيده شود كه باشندگي يك ساز كوبه اي را در لايه هاي پنهان بيت آشكار مي كند .

ـــ ــــ ت ــــ ــــ ــــ ت ـــ ــــ ـــ ت ـــ ــــ ــــ
ـــ ح ــــ ــــ ــــ ــــ ت ــــ ـــ ح ـــ ــــ ــــ ـــــ

چيدمان همخوان هاي خيشومي «م» و «ن» نيز با بسامد تقريبن ترازمند دريافتي ديگر گونه از موسيقي بيت را پردازش مي كند . چنان كه در توليد همخوان هاي خيشومي ، صدا از راه بيني خارج مي شود بدين گونه كه براي «م» دهان كاملن بسته است و براي «ن» لبها باز اما زبان با چسبيدن به پيشكام و حجيم شدن از كناره ها راه خروج هوا را مي بندد .

م ـــ ـــ ـــ م ـــ ــــ ــــ م ــــ ن ــــ ـــــ ــــ
ــــ ــــ ـــــ ـــ م ــــ ــــ ــــ ن ــــ ــــ ــــ ــــ م

از بسامد اين صداهاي خيشومي كه با گونه ي نمايش بالا روشن تر نمايان است به شوند نزديكي رنگ و تنين صداي اين همخوان ها با صداهاي بم اركستر در گستره صوتي باريتون و باس ، مي توان اين ترازمندي صوتي را نمودي از يك موسيقي چندصدايي كه پيش تر به آن اشاره شد دانست . حتا تفاوت اندك رنگ صدايي «م» و «ن» را مي توانيم مبناي حضور يك صداي بم و يك صداي بم تر بيانگاريم مانند ويلنسل و كنترباس ...
نمود ديگر اين بسامد زمزمه و واگويه است كه بي پيوند با شكايتهايي كه در حقيقت حكايت و واگويه ي شرح و درد عاشقي از سوي عاشق است، نيست ! و نيز اينكه عاشق در پيشگاه معشوق خود را داراي پروانه ي گويندگي نمي داند و تنها در خلوت خويش درد دلش را در عالم خيال با معشوق در ميان مي گذارد .
نمود واپسين كه كمي دورتر است مي تواند تفسير شنيداري دهان بندي و پروانه ي پرده دري نداشتن عارف در ميان نامحرمان باشد .
هركه را اسرار حق آموختند / مهر كردند و دهانش دوختند
چه دانم هاي بسيار است ليكن من نميدانم / كه خوردم از دهان بندي در آن دريا كفي افيون
برجسته ي ديگر اين بيت فرازش و ايجاد ارتفاع ، هنگام رسيدن به ضمير «تو» هست كه در بيت سه بار تكرار شده و داراي جايگاه و سزاوار واكاويست .
ما «باتو»ايم و «باتو» نه ايم اينت بوالعجب / درحلقه ايم «باتو» و چون حلقه بردريم

ـــ باتو ــــ ـــــ باتو ــــ ـــــ ـــــ ــــ ــــ ــــ ــــ
ـــــ ـــــ ـــــ ـــــ باتو ـــ ـــــ ــــ ـــــ ــــــ ـــــ ــــــ

نگاه نخستين و ارجمند آن است كه مخاطب حضرت معشوق است كه در پندار عاشق جايگاهي بلند دارد و در اوج بي محالي ست كه واكه ي بلند «آ» پيش از آوردن نام معشوق چه به لحاظ شنيداري و چه به لحاظ فيزيك و هندسه ي واكه ي «آ» ايجاد ارتفاع آشكار و ستودني است .
ديگر نگاه كه از چشم انداز بسامد رو به زوال «باتو» دريافت مي شود ، نمودار گرافيكي و تجسم «از حلقه بيرون بودن» است .
و ديگر اينكه ساكن بودن «ن» و«ت» در صوت «اينت» و نيز بي حركتي همخوان لبي «ب» در «بوالعجب» كه 2 بار پياپي در حركت موسيقي شعر توقف كامل ايجاد مي كند مي تواند نماد درماندگي و يا تجسم ديداري و شنيداري «اينت بوالعجب » باشد كه شاعر در شگفتي مانده است چرا با تو هستيم اما با تو نيستيم ؟
بيت از پنج جمله سازمان يافته است كه چهار جمله ي وابسته در دو سوي بيت نشسته اند و يك شبه جمله مرز مياني را پديد آورده است . دو جمله ي نخست در نزاعي خانگي همديگر را نقض مي كنند و گونه اي صنعت پارادوكس را پديدآورده اند و دوجمله ي پاياني نيز همين داستان را تكرار كرده اند ! مي توان هر پنج جمله را با نگاه به پيوندهاي آشكار مابين شان زير نام يك آزاد جمله شناخت ...

كلاس آموزش آواز پاپ

شاخص هاي كنتراپوئن در اين بيت

در يك نماي دورتر تضاد خانگي دوجمله ي نخست و سپس شبه جمله ي شگفتي اينت بوالعجب و در ادامه باز تكرار تضاد خانگي دو جمله ي پاياني را نيز بافت جداگانه براي اين بيت دانست .
«ما باتو ايم»  «وباتو نه ايم» / «اينت بوالعجب» / «درحلقه ايم باتو»  «وچون حلقه بردريم»

از نگاه اين كمينه لحن و تم اصلي اين بيت شگفتي و حيراني است كه هم در دو جمله ي نخست و هم در دو جمله ي پاياني آشكار است . تضاد با كنتراست بالايي نمود دارد و چندان نياز به شرح و تفسير ندارد اما كوتاه بدان پرداخته مي شود : ما باتو ايم و باتو نه ايم ، آبستن تضادهاي ديگري هستند كه مي توان زير نام بسط و گسترش اين جمله ها در بافت موسيقي پلي فوني اين بيت از آنها نام برد همچون : بودن و نبودن / هست و نيست / دور و نزديك / خواندن و راندن / قهر و لطف / غم و شادي / اشك و لبخند / تاريكي و روشنايي / سردي و گرمي / وصل و هجران و بسياري تضاد هاي ديگر كه از بودن و نبودن و تاثيرگذاري بر رفتار و كاركردهاي وابسته به اين موضوع ...

ريتم واحد و اشتراك در بيشينه ي واج هاي سازمان دو جمله ، شاخص نت در برابر نت بافت كنتراپوئن را تداعي مي كند و نفي جمله اول توسط جمله ي دوم عدم تكرار ملودي اصلي را در ريختار يك تضاد شكننده مي نمايد تا به فاكتور هاي بافت مورد نظر وفادار بماند .
در دو فاصله ي ديگر نيز همين موضوع با بياني ديگر ميان جمله هاي «درحلقه ايم باتو» و «چون حلقه بردريم » پي گيري مي شود كه در مجموع اين جملات پروراننده ي «لحن شگفتي و حيراني » به عنوان تم و درونمايه ي اصلي موسيقي بيت هستند .

به گمان اين كمينه شاعراني كه موسيقي شعرشان داراي تراز شايسته ي زيباشناسي است ، بي هيچ گماني موسيقي را فراگرفته و بر آن اشراف داشته اند . رودكي ، فردوسي ، خيام ، عطار و به ويژه نظامي گنجوي ، سعدي ، حافظ و مولانا در شعرشان موسيقي موج مي زند و در لابلاي اشعار برخ از ايشان از مقام ها و گوشه هاي موسيقي ايراني و گذرگاه هاي پيوندشان سخن گفته شده است كه به شوند اينكه اين كمينه در حال تحليل يك نمونه ي بسيار شايسته از همين دست گزارش هاي موسيقايي نهفته در سخن بزرگان ادب هستم نمي توانم به آن اشاره كنم اما در پي چند نمونه پيش روي تان نموده مي شود...
نمونه هايي از حافظ كه نشان از آشنايي حافظ با مقام ها و آوازهاي ايران است :
اين مطرب از كجاست كه ساز عراق ساخت
و آهنگ بازگشت به راه حجاز كرد
نواي مجلس ما چو بركشد مطرب
گهي عراق زند گاهي اصفهان گيرد
مطربا پرده بگردان و بزن راه عراق
كه بدين راه بشد يار و ز ما ياد نكرد
فكند زمزمه عشق در حجاز و عراق
نواي بانگ غزل‌هاي حافظ از شيراز
دلم ز پرده برون شد كجايي اي مطرب
بنال هان كه از اين پرده كار ما به نواست

نمونه هايي از سعدي كه نشان از آشنايي ايشان با مقام ها و آوازهاي ايران است :
بعد از عراق جايي خوش نايدم هوايي
مطرب بزن نوايي زان پرده عراقي
شاهدان مي‌كنند خانه زهد
مطربان مي‌زنند راه حجاز
آواز خوش از كام و دهان و لب شيرين
گر نغمه كند ور نكند دل بفريبد
ور پرده عشاق و خراسان و حجازست
از حنجره مطرب مكروه نزيبد
مطرب همين طريق غزل گو نگاه دار
كاين ره كه برگرفت به جايي دلالتست
آخر اي مطرب از اين پرده عشاق بگرد
چند گويي كه مرا پرده به چنگ تو دريد

مطرب آهنگ بگردان كه دگر هيچ نماند
كه از اين پرده كه گفتي به درافتد رازم

ساقي بيار جامي، مطرب بگوي چيزي
لب بر دهان ني نه، تا ني‌شكر بباشد

شايد وقتي ديگر كه مجال بيشتري باشد ، ديگر تصاوير و گونه ي ارتباط شان با يكديگر كه سبب پديداري خيزابهاي بلندي در اين بيت شده است ، شايسته تر پيش روي تان نموده شود ، اگر خدا خواهد .ناسازگار روزگار در ناكامي كام تان كامگار مباد

كلاس آموزش آواز سنتي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۱:۱۱:۱۵ توسط:مهسا جليليان موضوع:

پيش‌شرط‌ هايي كه قبل از ازدواج به دردتان مي‌خورد (بخش دوم)

هميشه در بحث ازدواج اين موضوع مهم مطرح مي‌شود كه زن و مرد قبل از ازدواج بايد به چه نكاتي دقت كنند؟ چه عوامل فرهنگي، شخصيتي و... را بايد در نظر گرفت تا ازدواج موفق باشد؟ ازدواج بحث پيچيده و دشواري است و موفقيت آن در گرو آگاهي و اطلاعات ريز و درشتي است كه دانستن آنها نيازمند مهارت‌هايي است تا افراد بتوانند به درك درستي از همسر آينده خود دست پيدا كنند. اين مبحث اختصاص دارد به نكات مهمي كه دانستن آنها مي‌تواند قبل از ازدواج بسيار مفيد و موثر باشد.

وقتي دو فرد قرار است با هم ازدواج كنند، تفاوت‌هاي زيادي بين آنها وجود دارد كه به تك‌تك آنها بايد توجه كرد. تيپ شخصيتي افراد، تفاوت‌هاي فرهنگي و اقتصادي، خانواده، سطح تحصيل، علايق و تفريحات و... طيف بسيار گسترده‌اي از تفاوت‌ها را تشكيل مي‌دهند كه اگر روي آنها تمركز نشود، ممكن است ديري نپايد كه ازدواج به‌هم بخورد و شكست در ازدواج باعث بروز مشكل در زندگي مي‌شود و بايد تا آنجا كه مي‌توان تلاش كرد كه ازدواج سالم و بادوامي انجام گيرد. خصوصيات مهمي كه در زندگي پررنگ‌تر هستند از اين قرارند:

خدمات مجالس در تهران

1. ابعاد شخصيتي

ويژگي‌هاي شخصيتي افراد بسيار مهم است و دو فردي كه قرار است با هم ازدواج كنند بايد سعي كنند از نظر شخصيتي به هم نزديك باشند. اين مطلب را با چند مثال توضيح ‌مي‌دهم:

• خسيس بودن يا نبودن: فرض كنيم فردي خسيس است و قرار است با فرد دست و دلباز يا معمولي ازدواج كند. اين دو تفاوت مشكل‌ساز خواهد شد. زن و مرد بايد از نظر نوع خرج كردن تا حدود زيادي شبيه هم باشد.

• درون‌گرايي و برون‌گرايي: تفاوت تيپ شخصيتي هم مهم است. يك فرد درون‌گرا ممكن است نتواند با يك فرد برون‌گرا كنار بيايد. فرد برون‌گرا علاقه زيادي به معاشرت با مردم و اطرافيان دارد و دوست دارد مهماني برود و مهماني بدهد، در حالي كه يك فرد درون‌گرا خلوت‌گزين است و به كارهاي انفرادي مثل كتاب خواندن علاقه دارد و از معاشرت زياد لذت نمي‌برد.

• صداقت يا پنهانكاري: گاهي فردي دروغگوست و صادق نيست. علاقه به پنهانكاري دارد و رفتار عجيب و غريب از خود نشان مي‌دهد، هر چند ممكن است موضوع واقعا مهمي وجود نداشته باشد. اين كار قطعا باعث شك و شبهه براي همسر مي‌شود و به اختلافات زيادي دامن مي‌زند.

• لجباز بودن يا نبودن: گاهي فرد لجوج است و اصلا حاضر نيست در يك اختلاف كوتاه بيايد و براي به كرسي نشاندن حرف و عقيده خود تا انتها هم مي‌رود، حتي حاضر است زندگي‌اش تباه شود ولي از حرف خود كوتاه نيايد. زندگي مشترك جاي لجبازي نيست و به هر حال يك طرف بايد كوتاه بيايد. چنين رفتاري براي ديگران قابل‌تحمل نيست و احتمال درگيري‌هاي شديد بين زن و شوهر وجود دارد. خودبيني و تكبر، خودخواهي و خودمحوري از ويژگي‌هاي شخصيتي مشكل‌ساز است كه قبل از ازدواج حتما بايد تشخيص داده شود.

تشريفات مجالس در تهران

2. مسايل فرهنگي

پذيرفتن مسايل فرهنگي خانواده بسيار مهم است. خانواده‌اي ممكن است سنت، عادات و عقايد خاصي داشته باشند كه با افكار و آموزه‌هاي فرد مقابل سازگاري نداشته باشد. حتي عادات خانواده نيز ممكن است براي همسر قابل‌قبول نباشد، مثلا خانواده مرد عادت داشته باشند چند نوع غذا سر سفره باشد، در حالي كه زن بيشتر تمايل دارد از بيرون غذا تهيه كند و به نوع غذاي سفره و... زياد اهميت نمي‌دهد. در خانواده‌اي دكوراسيون و مبلمان و... بايد شيك و زيبا باشد، ولي در خانواده ديگر به اين مسائل توجه نمي‌كنند.

3. نگرش منفي ويرانگر

نگرش منفي نسبت به ديگران نيز موضوع مهمي است. زماني كه فردي مدام در حال انتقاد از ديگران است بايد بيشتر در مورد نوع افكار و رفتار او تامل كرد. منظور ما خوش‌بيني كامل نيست ولي بدبيني مطلق نسبت به ديگران به محيط داخل خانواده نيز كشيده خواهد شد چون يك فرد بدبين، صداقت همسر را هم زير سوال خواهد برد.

4.تلاش براي تغيير

گاهي افراد فكر مي‌كنند مي‌توانند همسر را بعد از مدتي از زندگي مشترك تغيير دهند. اين نوع تفكر را كاملا فراموش كنيد. شخصيت انسان‌ها زياد قابل‌تغيير نيست و انسان‌ها در اين مواقع از خود مقاومت نشان مي‌دهند و اين مقاومت پايه‌هاي زندگي را سست خواهد كرد.

5. سطح اقتصادي

به سطح اقتصادي دو خانواده نيز بايد توجه كرد. خرج كردن، نحوه مسافرت رفتن و... در خانواده‌ها بر اساس سطح اقتصادي است. نوع نگاه اقتصادي در دو خانواده مي‌تواند مشكل ايجاد كند. مثلا اگر درآمد خانم زياد و درآمد آقا كم باشد، شايد اين‌طور به نظر برسد كه خانم خرج خانه را مي‌دهد بنابراين بهتر است درآمد خانم كمتر از آقا باشد.

تشريفات عروسي در تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۲۰:۰۱ توسط:مهسا جليليان موضوع:

پيش‌شرط‌ هايي كه قبل از ازدواج به دردتان مي‌خورد

هميشه در بحث ازدواج اين موضوع مهم مطرح مي‌شود كه زن و مرد قبل از ازدواج بايد به چه نكاتي دقت كنند؟ چه عوامل فرهنگي، شخصيتي و... را بايد در نظر گرفت تا ازدواج موفق باشد؟ ازدواج بحث پيچيده و دشواري است و موفقيت آن در گرو آگاهي و اطلاعات ريز و درشتي است كه دانستن آنها نيازمند مهارت‌هايي است تا افراد بتوانند به درك درستي از همسر آينده خود دست پيدا كنند. اين مبحث اختصاص دارد به نكات مهمي كه دانستن آنها مي‌تواند قبل از ازدواج بسيار مفيد و موثر باشد.

وقتي دو فرد قرار است با هم ازدواج كنند، تفاوت‌هاي زيادي بين آنها وجود دارد كه به تك‌تك آنها بايد توجه كرد. تيپ شخصيتي افراد، تفاوت‌هاي فرهنگي و اقتصادي، خانواده، سطح تحصيل، علايق و تفريحات و... طيف بسيار گسترده‌اي از تفاوت‌ها را تشكيل مي‌دهند كه اگر روي آنها تمركز نشود، ممكن است ديري نپايد كه ازدواج به‌هم بخورد و شكست در ازدواج باعث بروز مشكل در زندگي مي‌شود و بايد تا آنجا كه مي‌توان تلاش كرد كه ازدواج سالم و بادوامي انجام گيرد. خصوصيات مهمي كه در زندگي پررنگ‌تر هستند از اين قرارند:

خدمات مجالس در تهران

1. ابعاد شخصيتي

ويژگي‌هاي شخصيتي افراد بسيار مهم است و دو فردي كه قرار است با هم ازدواج كنند بايد سعي كنند از نظر شخصيتي به هم نزديك باشند. اين مطلب را با چند مثال توضيح ‌مي‌دهم:

• خسيس بودن يا نبودن: فرض كنيم فردي خسيس است و قرار است با فرد دست و دلباز يا معمولي ازدواج كند. اين دو تفاوت مشكل‌ساز خواهد شد. زن و مرد بايد از نظر نوع خرج كردن تا حدود زيادي شبيه هم باشد.

• درون‌گرايي و برون‌گرايي: تفاوت تيپ شخصيتي هم مهم است. يك فرد درون‌گرا ممكن است نتواند با يك فرد برون‌گرا كنار بيايد. فرد برون‌گرا علاقه زيادي به معاشرت با مردم و اطرافيان دارد و دوست دارد مهماني برود و مهماني بدهد، در حالي كه يك فرد درون‌گرا خلوت‌گزين است و به كارهاي انفرادي مثل كتاب خواندن علاقه دارد و از معاشرت زياد لذت نمي‌برد.

• صداقت يا پنهانكاري: گاهي فردي دروغگوست و صادق نيست. علاقه به پنهانكاري دارد و رفتار عجيب و غريب از خود نشان مي‌دهد، هر چند ممكن است موضوع واقعا مهمي وجود نداشته باشد. اين كار قطعا باعث شك و شبهه براي همسر مي‌شود و به اختلافات زيادي دامن مي‌زند.

• لجباز بودن يا نبودن: گاهي فرد لجوج است و اصلا حاضر نيست در يك اختلاف كوتاه بيايد و براي به كرسي نشاندن حرف و عقيده خود تا انتها هم مي‌رود، حتي حاضر است زندگي‌اش تباه شود ولي از حرف خود كوتاه نيايد. زندگي مشترك جاي لجبازي نيست و به هر حال يك طرف بايد كوتاه بيايد. چنين رفتاري براي ديگران قابل‌تحمل نيست و احتمال درگيري‌هاي شديد بين زن و شوهر وجود دارد. خودبيني و تكبر، خودخواهي و خودمحوري از ويژگي‌هاي شخصيتي مشكل‌ساز است كه قبل از ازدواج حتما بايد تشخيص داده شود.

تشريفات مجالس در تهران

2. مسايل فرهنگي

پذيرفتن مسايل فرهنگي خانواده بسيار مهم است. خانواده‌اي ممكن است سنت، عادات و عقايد خاصي داشته باشند كه با افكار و آموزه‌هاي فرد مقابل سازگاري نداشته باشد. حتي عادات خانواده نيز ممكن است براي همسر قابل‌قبول نباشد، مثلا خانواده مرد عادت داشته باشند چند نوع غذا سر سفره باشد، در حالي كه زن بيشتر تمايل دارد از بيرون غذا تهيه كند و به نوع غذاي سفره و... زياد اهميت نمي‌دهد. در خانواده‌اي دكوراسيون و مبلمان و... بايد شيك و زيبا باشد، ولي در خانواده ديگر به اين مسائل توجه نمي‌كنند.

3. نگرش منفي ويرانگر

نگرش منفي نسبت به ديگران نيز موضوع مهمي است. زماني كه فردي مدام در حال انتقاد از ديگران است بايد بيشتر در مورد نوع افكار و رفتار او تامل كرد. منظور ما خوش‌بيني كامل نيست ولي بدبيني مطلق نسبت به ديگران به محيط داخل خانواده نيز كشيده خواهد شد چون يك فرد بدبين، صداقت همسر را هم زير سوال خواهد برد.

4.تلاش براي تغيير

گاهي افراد فكر مي‌كنند مي‌توانند همسر را بعد از مدتي از زندگي مشترك تغيير دهند. اين نوع تفكر را كاملا فراموش كنيد. شخصيت انسان‌ها زياد قابل‌تغيير نيست و انسان‌ها در اين مواقع از خود مقاومت نشان مي‌دهند و اين مقاومت پايه‌هاي زندگي را سست خواهد كرد.

5. سطح اقتصادي

به سطح اقتصادي دو خانواده نيز بايد توجه كرد. خرج كردن، نحوه مسافرت رفتن و... در خانواده‌ها بر اساس سطح اقتصادي است. نوع نگاه اقتصادي در دو خانواده مي‌تواند مشكل ايجاد كند. مثلا اگر درآمد خانم زياد و درآمد آقا كم باشد، شايد اين‌طور به نظر برسد كه خانم خرج خانه را مي‌دهد بنابراين بهتر است درآمد خانم كمتر از آقا باشد.

تشريفات عروسي در تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۱۷:۴۲ توسط:مهسا جليليان موضوع: